Page 11 - L'Opinió 2005_Slide Català
P. 11
ACTUALITAT 3
La Diputació i els ajuntaments
afectats, d’acord amb la rotonda
El projecte de l’Ajuntament de Premià de Dalt rep un vistiplau unànim
El president de l'àrea d'infrae-s- de Dalt i Premià de Mar.
tructures, urbanisme i habitatge de En canvi, la proposta de l'actual
la Diputació de Barcelona, Jordi equip de govern no inclou cap per-
Labòria, va visitar el passat 4 de muta, serà fins a un terç més bara-
febrer Premià de Dalt i va presen- ta que el projecte de CiU i assegura,
tar el projecte definitiu de rotonda segons els tècnics de la Diputació,
a la sortida de la C-32. un flux correcte de trànsit, tant a pri-
Labòria, acompanyat dels alcal- mera hora del matí d'entrada a
des i regidors dels ajuntaments l'autopista, com a l'hora punta de
afectats per aquesta sortida (Premià la tarda, de sortida de la C-32. La
de Dalt, Premià de Mar, Vilassar nova rotonda, segons es pot obser-
de Dalt i Cabrils), va presentar a var al plànol adjunt facilitat pel
l'Ajuntament de Premià de Dalt la Servei de Vies Locals de la Di-
proposta definitiva de rotonda, que putació, preveu carrils directes
s'ajusta en gran mesura al projecte d'entrada a l'autopista des de
que va presentar l'actual equip de l'actual rotonda existent a l'alçada
govern i que estava també consen- de la Carretera d'Enllaç i carril
suat pels ajuntament de les altres directe de sortida de l'autopista cap
tres viles. a Vilassar de Dalt. A més, en la
Amb un programa de simulació majoria dels casos es desdoblen els
virtual, els tècnics de la Diputació carrils d'incorporació a les dues
de Barcelona van explicar que rotondes.
havien triat aquesta solució després En la roda de premsa, Jordi
de valorar, també, l'anterior Labòria va explicar que encara no
projecte que havia dissenyat es pot determinar una data concreta
l'anterior govern de CiU. La 'macro- d'inici d'obres i tampoc un cost
rotonda' que proposava CiU, al definitiu tancat. Amb tot, el
marge d'un cost excessiu i les per- representant de la Diputació va
mutes de terreny que preveia, no assegurar que el fet que els quatre
hauria solucionat els problemes de pobles afectats per la rotonda i la
congestió de trànsit en hores pun- mateixa Diputació estiguin d'acord
ta, ja que els cotxes a l'interior de amb el projecte és un gran pas
la rotonda haurien circulat a una endavant. "Segur que arribarem a
velocitat prou alta com per no un acord ràpid per repartir els cos-
deixar incorporar-se amb agilitat els tos entre totes les parts, comptant
vehicles provinents de la Carretera també amb la concessionària
d'Enllaç de Premià de Dalt, Vilassar Projecte presentat per la Diputació de Barcelona en base a la proposta de l’actual equip de govern Acesa. Aquesta és una solució ra-
cional, correcta i funcional, és molt
més econòmica que la proposada
Visita prèvia de per l'anterior govern municipal de
Premià de Dalt i estic segur que la
Jaume Oliveras col.laboració entre totes les parts
serà esplèndida".
L'actual sortida de la C-32 és,
El vicepresident tercer de la Diputació de Barcelona, Jaume
amb petites variacions, la mateixa
Oliveras, també va visitar la sortida de la C-32, el passat 25 de
que es va projectar quan es va cons-
gener. Acompanyat de l’alcalde i diversos regidors de la vila,
truir l'autopista, cap a l'any 1967.
Oliveras va rebre una detallada explicació de la proposta de la
Els tècnics de la Diputació de Bar-
rotonda per tal d'ordenar la sortida i entrada de vehicles per
celona han calculat que actualment
aquest punt conflictiu del trànsit rodat a Premià de Dalt. La visita
circulen diàriament per aquest tram
Oliveras (primer per l’esquerra), a la sortida de la C-32 va acabar amb un recorregut per diversos equipaments municipals.
prop de 22.000 vehicles.