Page 11 - L'Opinió 2005_Slide Català
P. 11

ACTUALITAT                      3





           La Diputació i els ajuntaments



           afectats, d’acord amb la rotonda



           El projecte de l’Ajuntament de Premià de Dalt rep un vistiplau unànim


           El president de l'àrea d'infrae-s-                                               de Dalt i Premià de Mar.
           tructures, urbanisme i habitatge de                                                En canvi, la proposta de l'actual
           la Diputació de Barcelona, Jordi                                                 equip de govern no inclou cap per-
           Labòria, va visitar el passat 4 de                                               muta, serà fins a un terç més bara-
           febrer Premià de Dalt i va presen-                                               ta que el projecte de CiU i assegura,
           tar el projecte definitiu de rotonda                                             segons els tècnics de la Diputació,
           a la sortida de la C-32.                                                         un flux correcte de trànsit, tant a pri-
             Labòria, acompanyat dels alcal-                                                mera hora del matí d'entrada a
           des i regidors dels ajuntaments                                                  l'autopista, com a l'hora punta de
           afectats per aquesta sortida (Premià                                             la tarda, de sortida de la C-32. La
           de Dalt, Premià de Mar, Vilassar                                                 nova rotonda, segons es pot obser-
           de Dalt i Cabrils), va presentar a                                               var al plànol adjunt facilitat pel
           l'Ajuntament de Premià de Dalt la                                                Servei de Vies Locals de la Di-
           proposta definitiva de rotonda, que                                              putació, preveu carrils directes
           s'ajusta en gran mesura al projecte                                              d'entrada a l'autopista des de
           que va presentar l'actual equip de                                               l'actual rotonda existent a l'alçada
           govern i que estava també consen-                                                de la Carretera d'Enllaç i carril
           suat pels ajuntament de les altres                                               directe de sortida de l'autopista cap
           tres viles.                                                                      a Vilassar de Dalt. A més, en la
             Amb un programa de simulació                                                   majoria dels casos es desdoblen els
           virtual, els tècnics de la Diputació                                             carrils d'incorporació a les dues
           de Barcelona van explicar que                                                    rotondes.
           havien triat aquesta solució després                                               En la roda de premsa, Jordi
           de valorar, també, l'anterior                                                    Labòria va explicar que encara no
           projecte que havia dissenyat                                                     es pot determinar una data concreta
           l'anterior govern de CiU. La 'macro-                                             d'inici d'obres i tampoc un cost
           rotonda' que proposava CiU, al                                                   definitiu tancat. Amb tot, el
           marge d'un cost excessiu i les per-                                              representant de la Diputació va
           mutes de terreny que preveia, no                                                 assegurar que el fet que els quatre
           hauria solucionat els problemes de                                               pobles afectats per la rotonda i la
           congestió de trànsit en hores pun-                                               mateixa Diputació estiguin d'acord
           ta, ja que els cotxes a l'interior de                                            amb el projecte és un gran pas
           la rotonda haurien circulat a una                                                endavant. "Segur que arribarem a
           velocitat prou alta com per no                                                   un acord ràpid per repartir els cos-
           deixar incorporar-se amb agilitat els                                            tos entre totes les parts, comptant
           vehicles provinents de la Carretera                                              també amb la concessionària
           d'Enllaç de Premià de Dalt, Vilassar  Projecte presentat per la Diputació de Barcelona en base a la proposta de l’actual equip de govern  Acesa. Aquesta és una solució ra-
                                                                                            cional, correcta i funcional, és molt
                                                                                            més econòmica que la proposada
                                                   Visita prèvia de                         per l'anterior govern municipal de
                                                                                            Premià de Dalt i estic segur que la
                                                   Jaume Oliveras                           col.laboració entre totes les parts
                                                                                            serà esplèndida".
                                                                                              L'actual sortida de la C-32 és,
                                                   El vicepresident tercer de la Diputació de Barcelona, Jaume
                                                                                            amb petites variacions, la mateixa
                                                   Oliveras, també va visitar la sortida de la C-32, el passat 25 de
                                                                                            que es va projectar quan es va cons-
                                                   gener. Acompanyat de l’alcalde i diversos regidors de la vila,
                                                                                            truir l'autopista, cap a l'any 1967.
                                                   Oliveras va rebre una detallada explicació de la proposta de la
                                                                                            Els tècnics de la Diputació de Bar-
                                                   rotonda per tal d'ordenar la sortida i entrada de vehicles per
                                                                                            celona han calculat que actualment
                                                   aquest punt conflictiu del trànsit rodat a Premià de Dalt. La visita
                                                                                            circulen diàriament per aquest tram
             Oliveras (primer per l’esquerra), a la sortida de la C-32  va acabar amb un recorregut per diversos equipaments municipals.
                                                                                            prop de 22.000 vehicles.
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16